Onze inkomsten en uitgaven in 2024
In een wereld waar de druk op ontwikkelingssamenwerking toeneemt, zijn wij ontzettend dankbaar voor onze trouwe achterban. Duizenden sponsors, donateurs en supporters, 245 bedrijven, 521 kerken en 22 scholen maken het mogelijk dat wij ons werk in Burundi, DR Congo, India, Kenia, Malawi, Oeganda, Rwanda, Somalië en Zuid-Soedan kunnen blijven doen.
Onze inkomsten en uitgaven in 2024

Fondsenwervingsbeleid
Red een Kind heeft momenteel drie verschillende geefmodellen voor mensen die ons werk willen steunen:
- Sponsoring: Voor onze dorpsprogramma’s is sponsoring de belangrijkste inkomstenbron. Sponsors worden verbonden aan zogenaamde ambassadeurs van het programma, dit kan één kind zijn of een heel gezin. Jaarlijks delen zij foto’s, updates en een nieuwsbrief over de voortgang in hun eigen leven en het dorpsprogramma. De sponsor kan ook terugschrijven naar het kind of gezin. De maandelijkse bijdrage die sponsors betalen komt ten goede aan het hele programma.
- Turakura Kids Rwanda: In 2024 lanceerden we een nieuw geefmodel; eentje waarin niet één kind of gezin de ambassadeur is, maar waarin tien Rwandese gezinnen Nederlandse supporters vijf jaar lang meenemen in hun leven. Supporters steunen maandelijks de hele dorpsgemeenschap en krijgen in ruil hiervoor via een online portal updates van de tien gezinnen zoals foto’s, video’s, persoonlijke verhalen en een nieuwsbrief.
- Red een Kind Noodfonds: Met het Red een Kind Noodfonds steunen we kinderen in landen waar sprake is van een crisissituatie. Donateurs geven structureel of eenmalig voor hulp aan kinderen in DR Congo en Zuid-Soedan. We focussen hier op peuter-/kleuteronderwijs, psychosociale steun, geboortecertificaten en de hereniging van kinderen met hun familie. Hiervoor creëren we ruimtes waar kinderen zich veilig mogen voelen in een omgeving die geteisterd wordt door oorlog, geweld en honger.
We bereiken nieuwe sponsors, supporters of donateurs op verschillende manieren:
- leadacties (om mensen te bereiken die nog geen deel zijn van onze achterban, maar dat mogelijk wel willen worden);
- bewustwordingscampagnes;
- online en offline advertenties;
- telemarketing;
- speciale geefvoorstellen voor kerken, bedrijven of scholen;
- direct mail;
- evenementen van onszelf, of door bij te dragen aan externe evenementen (denk aan een veiling in een kerk of de New Wine Zomerconferentie).
Ontmoet Given (6 jaar)
uit Oeganda
Given is een vrolijk meisje dat het heerlijk vindt om aandacht te krijgen. Ze speelt graag samen met haar zusjes en de buurkinderen. “Toen Given opgroeide merkten we dat ze gehandicapt was”, vertelt vader Samuël. “Ze ging niet zoals andere kinderen zitten en kruipen. Ze is verlamd aan een arm en een been. Drie jaar geleden kwam SAO [Share an Opportunity, partner van Red een Kind] hier, die hebben haar voor onderzoek naar het ziekenhuis meegenomen en ons een rolstoel gegeven voor Given.” Nu hoeven de ouders van Given haar niet altijd te tillen en kan ze zichzelf verplaatsen om te spelen. Samuël: “Given is een vrij meisje. Ze mag altijd buiten spelen.”